Seizoen 2010

Aangezien Vick door het behalen van een Belgische Titel niet meer kon deelnemen aan de NoBudgetCup kon het Okidokiracing.be Team zich voluit concentreren op het Belgisch Kampioenschap Inter. De Yamaha R6 werd behouden, maar enkele zaken werden toch aangepakt om competitief te zijn. K-Tech vering, quickshifter en een goede afstelling van het motormanagement zorgden ervoor dat het tempo werd verhoogd en dit was ook nodig om mee te draaien. Dit bleek goed te lukken ondanks enkele hevige valpartijen in het begin van het seizoen. Het tempo was soms wel iets te snel en risico’s dienden nu eenmaal genomen te worden. Uiteindelijk kon Vick het seizoen in het BK Supersport afsluiten op een 4e plaats. Spijtig genoeg waren we een paar keer dicht bij een podiumplaats, maar we hadden net geluk niet aan onze zijde.

Tegen het einde van het seizoen kreeg Vick nog enkele keren de kans om te laten zien wat hij kon op een Superbike.
Met de S1000RR van Team Herpigny-BMW Motorrad Belux reed Vick de 6u van Spa-Francorchamps als teamgenoot van niemand minder dan Stephane Mertens en Didier de Radigues. Deze 2 Belgische grootheden wisten nog steeds het gas staan en Vick kon profiteren van hun kennis en talent om zelf beter overweg te kunnen met de 200pk sterke machine. De overwinning glipte hen net door de vingers. Mertens kwam ten val tijdens de tumultueuze slotrondes, maar kon toch nog de motorfiets als 3e over de streep krijgen.

Er volgde enkele weken later nog een podium voor Vick, wanneer hij tijdens het laatste weekend van het BK te Mettet niet alleen reed in het BK Supersport, maar ook in het BK Superbike aan de start stond. ook ditmaal op de snelle S1000RR van Team Herpigny. Op een uitgeregende zondagmiddag kon Vick een onverachte maar schitterende 3e plaats pakken in Race1. Wat later was Vick opnieuw op stoom maar een remfout en de bijhorende uitstap door het grind kostte teveel tijd om opnieuw het podium te behalen.

Alleszins werd in 2010 de basis gelegd voor 2011. Vick en Okidokiracing.be gingen de overstap maken naar de 1000cc motoren en dit uiteraard met een BMW S1000RR.