Seizoen 2013

Na het mindere seizoen 2012 was het de wens van Vick en zijn team om terug een stijgende lijn in de resultaten te krijgen.
Wat hiervoor vooral nodig zou zijn is opnieuw plezier in het racen en vertrouwen in eigen kunnen.

Hiervoor werd besloten om ons volop te richten op de 2 zaken die Vick het liefste doet: Sprintraces op de stratencircuits en Endurance wedstrijden.

Sprintraces IRRC:

Voor een eerste jaar in het sterk bezette internationale IRRC kampioenschap stelde Vick zich voor het seizoen als doelstelling om in de top 5 te eindigen in het eindklassement en hiervoor zouden natuurlijk podia noodzakelijk zijn.
In Hengelo was er een goede start van Race 1, maar een kleine valpartij zorgde voor een mindere uitslag. Race 2 kende een moeilijke start toen Vick rechtdoor moest om een glijdende concurrent te ontwijken.
Oostende was ook niet gemakkelijk. De aard van het circuit zorgde voor remproblemen, maar tegen het einde van het weekend waren die gelukkig opgelost. Waardoor nog enkele waardevolle punten konden behaald worden.
In Chimay kwam onze piloot echt onder stoom en werd een poleposition behaald. Deze uitstekende startpositie lag aan de basis van een 2e plaats in Race 1. In race 2 vielen we net naast het podium en in Race 3 kenden we pech in de laatste ronde terwijl de strijd voor het podium volop bezig was.
Het laatste evenement in Frohburg bracht een startpositie vanop de eerste startrij, 2 keer een 3e plaats en een 5e plaats in Race 3. Dit zorgde voor een schitterende 3e plaats in de eindstand van het IRRC 2013.

Tussendoor was er ook een uitstap naar het Tsjechische Terlicko. Op dit typische stratencircuit werd 2 keer een 5e plaats behaald in een sterk internationaal deelnemersveld.

Enduranceraces:

Na enkele jaren niet meer samen gereden te hebben kwamen Vick en Wim Bieseman opnieuw samen in hetzelfde team terecht. De goede band was er direct terug en tijdens het seizoen kwam daar ook de ervaren Didier Boelens bij.

6u Spa-Francorchamps.

Na goede kwalificaties werd het vooropgestelde doel bereikt tijdens de race. Na 2 in het WK Endurance acterende teams werd de 3e plaats in de Trophy klasse behaald.

Club MET Endurance.

Hierin was het doel duidelijk de titel, maar tijdens de eerste race in Zolder veroorzaakte een kleine panne een nulscore en waren we vanaf het begin aangewezen op achtervolgen.

Dankzij een duidelijke overwinning in Oschersleben, gevolgd door een 2e en een 1e plaats in Zolder waren we toch bovenaan te vinden in de voorlopige einduitslag alvorens de laatste race (800km) zich aandiende te Zolder. Na een bizarre wedstrijd waarin alles wat tegenging behaalden we een 2e plaats net na onze concurrent voor de titel. Spijtig genoeg wipten ze hierdoor terug over ons en misten we de titel met slechts 1puntje.

Al bij al kunnen we dus terugblikken op een meer dan geslaagd seizoen. De samenwerking tussen de piloten en team verliep uitstekend en er was toch duidelijk dat er progressie zat bij de snelheid van de piloten, maar ook bij het Pit team naarmate het seizoen vorderde.